Secretariele werkzaamheden
Heb jij hulp nodig bij secretariële werkzaamheden zodat jij je op je core business kunt richten ipv allerlei randzaken?
Ben jij team overzicht of team hectiek?
Kun jij in alle hectiek van de week het overzicht behouden van alle randzaken die er voor jouw organisatie uitgevoerd moeten worden?
En is jouw mailbox aan het einde van de week keurig opgeschoond en alle to-do’s ingepland voor de komende tijd? Of kom jij er ook nog wel eens achter dat je ergens iets vergeten bent?
Durf jij je agenda ook te blokken voor andere werkzaamheden die niet direct voor jouw core business zijn, maar wel elke week “even” gedaan moeten worden?
Durf jij werkzaamheden te delegeren?
“Zelluf doen” dat is iets wat mijn kinderen vaak tegen me zeiden. Dit is iets wat ik in iets andere bewoording nu ook tegenkom in gesprekken met ondernemers.
Ben jij ook zo’n ondernemer? Die het liefst alles zelf doet? Ik wel hoor!
Maar ik weet inmiddels dat bepaalde werkzaamheden beter door een specialist gedaan kan worden. Ik bespreek dan wel mijn wensen en ideeen, zodat ik ergens wel wat controle kan houden.
Hoe sta jij hier in?
Durf jij werkzaamheden – zoals ondersteunende taken – over te dragen aan een ander?
“Delegeren betekent rust op je bureau”
Durf jij een “not to-do” lijst maken?
- Maak een lijst van to-do’s wat je in één week op dit moment uitvoert die je liever niet uitvoert.
- Zet in de 2e kolom hoeveel tijd je ongeveer hieraan besteedt.
- Noteer dan in de 3e kolom of jij deze werkzaamheden durft over te dragen aan een ander. Het is immers jouw bedrijf en je wordt happy van je werk toch?
- Bekijk of er intern een medewerker is die jouw nee’s kan uitvoeren.
Heb je een medewerker gevonden? Ja? Geweldig!
Zo niet dan hoor ik het graag!
“Durf jij to-do’s aan mij over te dragen?”
Onafhankelijk notulist
Wordt er bij jouw vergaderingen ook altijd een verslag gemaakt, maar niemand die dit graag doet?
Heb jij eenmalig een notulist nodig of structureel voor een bepaalde vergadering bijv. elke maand?
Ik werk als onafhankelijk notulist.
Tools
inzetten
Wil jij het overzicht van je eigen to-do’s, maar ook van je team?
En daarmee beter communiceren en efficiënter werken?
Maar juist ook met externe partijen waar je mee samen werkt?
Ik kan je helpen om een tool hiervoor in te stellen.
Evenement organisatie
Ik kan je helpen bij het organiseren van een bedrijfsborrel, netwerkborrel of opendag.
Maar ook het regelen van relatiegeschenken, kerstpakketten en persoonlijke attenties.
Wat heb jij nodig?
Ik denk graag met je mee!
Ik ben Lidia Wielink en ik help jou om jouw to-do lijst in te korten!
Ik ben zo’n persoon in de organisatie die het overzicht kan houden van verschillende activiteiten en daarbij de juiste persoon weet te vinden die het uitvoert. Een “spin in ’t web” of “regelneef” zullen sommigen zeggen.
Ik hou ervan om ondersteunend te werken aan anderen. Ik hoef niet de credits en in de spotlight te staan, maar zorg juist dat alles in de organisatie op rolletjes loopt!
Dankzij mijn werkervaring bij verschillende type organisaties, maar ook in functies en dus werkzaamheden, weet ik veelal de juiste uitvoering in te zetten voor de uitdagingen die in de organisatie aanwezig zijn.
Als VA (Virtual Assistant) ben ik daardoor breed inzetbaar voor veel verschillende taken.