Lidia Wielink

Ik ben een creatieveling die jou op enthousiaste manier helpt bij de uitdagingen op gebied van online zichtbaarheid d.m.v. branding & socials!

Office & Design LIDIA - LIDIA

Wie is nou die Lidia achter Office & Design LIDIA?

We gaan terug naar 1984, naar Pesse, een klein dorpje in Drenthe vlakbij Hoogeveen. Daar wonen m’n ouders met hun 3 kinderen en op vrijdag 28 december kom ik ter wereld. Ik heb een heerlijke onbezorgde jeugd gehad en na de basisschool mocht ik naar de “grote” school in de “stad” Hoogeveen gaan. Waarna ik van de MAVO naar het MBO ging om uiteindelijk naar het HBO te gaan om Facility Management te studeren in Groningen.

Ik wilde niet op kamers, maar lekker thuis blijven wonen voor het gemak en de mogelijkheid om te blijven korfballen bij m’n eigen vereniging! Want korfbal is een belangrijke schakel in mijn leven. Tot op de dag van vandaag is dat zo, wel steeds iets minder intensief, maar nog altijd even fanatiek en inmiddels als ouder/coach langs de lijn voldoende aanwezig 😉

De start van mijn carrière

Na m’n studie HBO Facility Management vond ik het wel mooi geweest en was ik er wel aan toe om te gaan werken. Na meerdere sollicitaties vond ik een facilitaire job in Zwolle, gelukkig had ik al een aantal jaren m’n rijbewijs dus kon ik met m’n 1e autootje op pad. In deze 2 jaren trouwde ik met de man van m’n leven en zijn we gaan wonen in Hoogeveen, langs het kanaal waar vrachtschepen af en toe voorbij kwamen en waar we in de winter kunnen schaatsen, stoepje over en gaan!

Na een paar jaar verruil ik Zwolle voor Hoogeveen, omdat elke dag file-rijden niet echt m’n ding is en ontwikkel ik me verder, alleen nu iets commerciëler gericht. Helaas blijkt met dit bedrijf de match niet perfect te zijn en ga ik verder zoeken en kom ik bij een bemiddelingsbureau terecht. Het gesprek begon als “waar zou jij willen werken?” en eindigde in “waarom kom je niet bij ons werken?” Een super kans waarin ik de Office Support zelf heb mogen ontwikkelen, door “alles” uit te mogen voeren wat beide directeuren in hun hoofd hadden zitten. Ik kreeg de vrijheid in de werkzaamheden ter ondersteuning, als alles maar op rolletjes liep. Een functie op m’n “lijf geschreven”. Waarbij af en toe commerciële activiteiten voorbij kwamen en mocht ik mij ook bezig gaan houden met online marketing. In die tijd begon ik toen met Hyves opzetten, wat we later verruilden voor Facebook. Door het zelf te onderzoeken en op te zetten heb ik veel basiskennis opgedaan. Want zoals zo vaak is het een kwestie van “GEWOON DOEN”. In combinatie met enkele trainingen, heb ik hier 5 mooie jaren gehad in de ontwikkeling van mijn kennis en als persoon. In deze tijd mochten wij 2 kinderen krijgen, waardoor ik besloot om deze functie parttime uit te voeren, een voor mij ideale combinatie.

“Gewoon DOEN”

Noodgedwongen op zoek naar een nieuwe uitdaging

Na deze periode moest ik noodgedwongen op zoek naar een nieuwe job, wat was dat balen zeg. Maar gelukkig vond ik vrij snel een marketing functie in de buurt. Een functie die ik heerlijk vind, waarin mijn creativiteit en enthousiasme ruimte krijgen. En waarvan ik merk dat ik dit ook nodig heb, niet in hokjes denken, maar vrijheid in het ontwikkelen van dingen. In deze periode verhuizen we naar Hollandscheveld. En mochten wij ons 3e kindje verwelkomen en is ons gezinnetje compleet.

Hulp vragen bij een loopbaancoach

Na ruim 2,5 jaar is het tijd om verder te gaan en ga ik samen met een loopbaancoach op zoek naar mijn ideale baan. Deze vond ik in de functie als “de rechterhand” zijn van de facility manager, waarbij ik ruimte en vrijheid kreeg om allerlei verschillende facilitaire taken uit te voeren, zonder dat ik daarvoor de eindverantwoordelijke was. Ondanks dat de functie maar 7 maanden duurde, heb ik hier enorm veel geleerd. Deze gezellige periode sloot ik in de zomer af om na de zomer bij een MBO school te gaan werken. Een omgeving die ik alleen kende vanuit m’n schooltijd, maar wat een heerlijke omgeving is dit om te werken. Naast de werkzaamheden die ik daar had bij de Servicebalie en later de marketingafdeling, waren er zoveel mogelijkheden in de ontwikkelingen als persoon. Deze ontwikkelruimte greep ik ook met beide handen aan, iets wat ik tot op de dag van vandaag in m’n eigen bedrijf dagelijks mee bezig ben.

“Office & Design Lidia = een feit”

De start van “Office & Design LIDIA”

Maandag 10 augustus 2020 was de dag dat ik mij inschreef bij de KvK, waarmee m’n eigen bedrijf geboren was.

Een nieuwe fase in m’n leven die april 2021 daadwerkelijk vorm kreeg door te starten als Virtual Assistant (VA). Sinds die tijd werk ik als VA bij verschillende organisaties en voer ik ontzettend veel verschillende taken uit.

Deze variatie maakt voor mij dat dit mijn droombaan is, in combinatie met de vrijheid die ik hierbij creëer door zelf de agenda mijn te bepalen, is echt ideaal voor mij!

Doordat ik zelf kan bepalen vanuit welke locatie ik werk en op welk tijdstip, heeft mijn gezin hier ook geen last van. Het ene moment werk ik vanuit m’n thuiskantoor en het andere moment bij de opdrachtgever op locatie.

Office & Design Lidia - VA - Lidia

Maar ook vanuit inspirerende flex-kantoren en sfeervolle restaurants kan ik mijn werkzaamheden uitvoeren.

Een perfecte combinatie, al zeg ik het zelf… 😊

Sinds een aantal jaren heb ik m’n hobby van tekenen weer opgepakt en ben ik gestart met verschillende workshops en trainingen te volgen. Met als resultaat dat ik zelf ook workshops geef en verschillende praatplaten en procedures heb mogen tekenen.

Sinds ik met mijn bedrijf begonnen ben, heb ik Canva (een online programma) ontdekt waarmee je prachtige creaties kan maken. Deze creaties kun je gebruiken voor je online zichtbaarheid of laten afdrukken voor offline materiaal.

Ik blijf me doorontwikkelen

Het mooie van eigen baas zijn is dat ik ook zelf kan/mag bepalen op welke gebieden ik mij blijf ontwikkelen. Ik volg daarom regelmatig online workshops en webinars, en deel mijn kennis weer met mijn opdrachtgevers.

En verder heb ik sinds de start van mijn eigen bedrijf verschillende opleidingen gevolgd en ben ik mee bezig:

VA-school

Ik ben daarom in 2021 begonnen met een opleiding om mijn eigen bedrijf als VA goed neer te zetten, bij de VAschool.

Hiermee heb ik een mooie basis gelegd. Tijdens die opleiding heb ik mijn VA-netwerk enorm uitgebreid en daarmee kennis en hulp voor mezelf.

Office & Design Lidia - Opleiding VA-school

BED-school

In 2022 heb ik een Branding opleiding gevolg bij de BED-school, waarmee ik mijn eigen branding ging neerzetten en hoe ik dit ook bij mijn opdrachtgevers kan doen.

Super gaaf om te zien hoe de branding ontstaat en je dit terug ziet in de online zichtbaarheid.

Office & Design Lidia - BED-school

Grafische vormgeving met Canva

Omdat ik Canva een geweldig programma vindt, volg ik in 2023 hiervoor een online opleiding bij Graphic Avenue om nog meer uit dit online programma te halen.

Eind 2023 vervolgt dit in de Canva Mastermind met andere creatieve ondernemers.

Grafische vormgeving met Canva - certificering - Lidia Wielink - Office Design Lidia

Daarnaast heb ik een wensenlijstje waarin ik verschillende workshops en trainingen noteer die ik nog wil gaan volgen.

Wil je nog meer weten

Vragen staat je vrij, dus stuur me een berichtje als er nog andere dingen zijn die je graag wilt weten van mij.

Of hoe ik jou kan gaan helpen bij een uitdaging in jouw organisatie.

Office & Design LIDIA - VA - Hollandscheveld Thuiskantoor
Office & Design LIDIA - VA - Contact via telefoon
Office & Design LIDIA - VA - Contact via E-mail

Laat hier je bericht achter voor mij!

14 + 2 =

Office & Design LIDIA - VA - Lidia Wielink - Office Support
Chat openen
Whatsapp met Office & Design Lidia
Hoi hoi 👋
Kan ik je ergens mee helpen? Let me know!