Hoe bloggen jou gaat helpen om jouw business tot een groter succes te maken!
Ik hoor je nu al denken… bloggen?
Why?
Ik heb het druk zat… En wat moet ik dan vertellen?
Online zichtbaarheid vergroten!
Begrijpelijk, maar is het altijd zo druk geweest sinds jij ondernemer bent? En blijft het altijd zo druk? Hoeveel kennis heb je inmiddels opgedaan die je kunt vertellen aan de wereld?
Ik hoop het wel voor je dat je het druk houdt, alleen voorkomen is beter dan genezen, zeggen ze toch?
Dat is voor mij voldoende reden om mijn online zichtbaarheid te vergroten. En één van de dingen die ik doe, is bloggen. Niet omdat ik nou de beste tekstschrijver ben in de regio, maar omdat ik online zichtbaar wil zijn en de zoekmachines vinden blogs nou eenmaal leuk… zo simpel is het.
Waar moet je blog aan voldoen?
Moet vind ik geen prettig woord, want jij mag zelf weten hoe jij je blog schrijft, maar in deze titel dekt het wel de lading…
Let’s go…
- Schrijf een informatief of inspirerend artikel over jouw eigen business, je kunt zelf waarschijnlijk geweldig hierover vertellen.
- Schrijf zoals je vertelt, dat leest voor je lezers het prettigst, het hoeft niet altijd zakelijk te zijn of met moeilijke woorden.
- Geef het een persoonlijke touch, dat mensen jou hierin herkennen.
- Durf gratis advies te geven in je blog.
- Plaats dit bericht ergens online. Dat kan je website zijn, op social media, blogplatform, of …
- Nodig hierin lezers uit om te reageren.
- Herhaal het schrijven van een blog regelmatig, hierin is regelmatig een ruim begrip, maar start eens met 1x per maand? En bevalt dit goed, kun je dit natuurlijk vaker doen.
Wat levert het op?
Misschien wel de allerbelangrijkste reden om te bloggen is dat mensen je gaan zien als een expert, omdat je tips geeft over je vakgebied. Uiteindelijk gaan lezers het liefst zaken doen met een expert.
Maar vergeet de zoekmachines niet. In je blogs zitten woorden die als zoekwoorden worden gezien door zoekmachines. En als je regelmatig blogs plaats op je website, denken de zoekmachines dat het een actieve website is. En daar zijn zoekmachines dol op! Hierdoor kun je hoger in de zoekresultaten komen te staan en dat betekend dat zoekers makkelijker op je website komen.
En wanneer jij jouw blogs deelt op je socials met een linkje naar je salespagina waar jij je producten / diensten verkoopt, krijg je dus meer bezoekers op je website. Jouw website je jouw winkel waar je omzet mee draait.
Dus… win win win!
Nu ben jij aan de beurt!