LinkedIn berichten
LinkedIn is voor mij de meest zakelijke social media platform waarop ik aanwezig ben. Ik vertel hier de wereld welke activiteiten ik zoal uitvoer vanuit mijn eigen bedrijf voor verschillende opdrachtgevers! En ik vind het ook geweldig om te lezen wat anderen zoal meemaken in hun zakelijke (en soms persoonlijke) leven!
Kennis delen en persoonlijk zijn bij LinkedIn berichten
Daarnaast schrijf ik korte berichten die lezers op hun tijdlijn voorbij zien komen om te triggeren om via het linkje naar mijn website te gaan, om bijv. mijn hele blog te lezen. Ik probeer veelal informatie en kennis te delen en mij niet zozeer te richten op de verkoop. Zelf houd ik niet van dit gedram, dus past dit ook niet bij hoe ik mijn bedrijf online zichtbaar wil laten zijn.
Tips voor LinkedIn berichten
Maar waar kun je nou op letten met je berichten op LinkedIn. Hierbij een aantal tips van mij:
- Hou het kort en bondig op LinkedIn.
- Na de 1e alinea van 3 regels wordt je bericht op LinkedIn afgekapt, dus zorg voor een pakkende inleiding.
- Bedenk vooraf wat je doel is van je bericht.
- Focus je op de kern van je bericht.
- Kies je type bericht.
- Ga niet alleen voor verkoop, durf te delen, maak het persoonlijk.
- Kies de afsluiter die past bij je doel van het bericht.
- Check altijd voordat je plaatst!
Heb jij ook nog tips, dan lees ik ze graag in de comments bij m’n bericht op één van m’n socials.